Print pagina

Nieuwe app geeft toegang tot de succesfactoren van High Performance Organisaties


25 juli 2012

Wetenschappelijk onderzoek helpt managers beter te presteren
Onderwerpen in de ‘HPO Leadership Toolbox’ app

Beter leren presteren kan nu ook met een gratis app. Xaton en het HPO Center lanceerden in juli 2012 wereldwijd de ‘HPO Leadership Toolbox’ voor iPhone en iPad. Deze gratis app geeft managers direct toegang tot de 35 succesfactoren van High Performance Organisaties. De app is gebaseerd op het onderzoek van Dr. André de Waal, academisch directeur van het HPO Center en Associate Professor High Performance Organizations aan de Maastricht School of Management.

De Waal heeft vijf jaar wetenschappelijk- en praktijkonderzoek gedaan binnen 1.470 organisaties in 50 landen. De resultaten van zijn studie, inclusief video’s, adviezen en hulpmiddelen om te verbeteren zijn opgenomen in deze app.

Wetenschappelijk onderzoek helpt managers beter te presteren
André de Waal: "Managers staan onder druk om beter te presteren en dat terwijl het huidige economische klimaat uitdagend is. Door alle verwachtingen en taken is er bijna altijd tijdsgebrek om echt te verbeteren. Schaarse tijd vraagt daarom om een sterke focus op datgene wat er echt toe doet om te verbeteren. De interesse in de succesfactoren van high performance organisaties is dan ook groot. Deze app geeft managers inzicht in wat nodig is om beter te presteren en ideeën om er zelf mee aan de slag te gaan."

Onderwerpen in de ‘HPO Leadership Toolbox’ app
De app geeft direct toegang tot informatie, cases, ideeën en video’s rond de succesfactoren van High Performance Organisaties (HPO’s). Onderwerpen in de app zijn onder andere:
• Uw persoonlijke HPO score
• Uw persoonlijke High Performance Leiderschap score
• Management kwaliteit (voorbeeldrol, effectiviteit, sterk leiderschap en integriteit)
• Openheid en actiegerichtheid (kennisdelen en communiceren versus dialoog)
• Lange termijn gerichtheid (aandeelhouders en overige belanghebbende en interne doorgroeimogelijkheden)
• Continu verbeteren en vernieuwen (strategie, verbeteren van processen en prestatiemanagement
• Medewerkers kwaliteit (diversiteit, samenwerken en inspiratie)
Top

Bron: Managersonline.nl


Terug