Print pagina

Instrumenten


Interactieve Videogames
Quick scans
Klanttevredenheidsmetingen

TQC legt zich toe op de ontwikkeling van managementinstrumenten voor doorlichting, implementatie en evaluatie van integrale kwaliteitszorg. Toegepast wetenschappelijk onderzoek is de eerste inspiratiebron. Onze instrumenten komen alleen tot stand door interactie met de praktijk en zijn steevast bruikbaar in adviesrelaties en voor opleiding en training. Voorbeelden:

Interactieve videogames
Voor opleidings- en ondersteuningsactiviteiten gebruikt TQC zelf ontwikkelde cursussen. Een geavanceerd hulpmiddel voor kennisoverdracht en advies is computerondersteund onderwijs. Het gaat om een interactief systeem dat het mogelijk maakt intensief te werken aan management van kwaliteit. Dit systeem is gebaseerd op inzichten op het gebied van organisatie, technologie en innovatie en stelt onderwerpen aan de orde als kwaliteitskosten, kwaliteitsnormen, auditing en certificering. Werken met computerondersteund onderwijs vergroot de vaardigheid om gekozen oplossingen effectief in te voeren.
Top

Quick scans
Bij een complex product of een nauwsluitend productieproces probeert u vast en zeker risico’s te vermijden. Maar eerst zult u die risico’s moeten
(h)erkennen. Kwaliteitsmanagement heeft oog voor alle processen in en rondom de organisatie, die hun invloed op de uiteindelijke kwaliteit en kosten laten gelden. TQC beschikt over verschillende zelf ontwikkelde quick scans voor analyse van uw situatie. Deze quick scans helpen verbetergebieden boven tafel te krijgen. Of het nu gaat om de mate van klantgerichtheid, cultuur, kwaliteits-kosten of prestatie van uw organisatie, TQC heeft een passende quick scan of wij maken er een voor u.
Top

Klanttevredenheidsmetingen
Uiteindelijk is het de klant die uw boterham betaalt. En dan is het raadzaam om regelmatig de waardering van de klant te peilen. En dat op een systematische en objectieve manier. Een betrouwbare meting heeft in elke organisatie een ander accent. Al was het maar omdat het type organisatie, het product of de dienst en niet te vergeten de aard van de klanten steeds anders zijn. Diverse organisaties hebben dan ook door ons een klanttevredenheidsmeting laten ontwikkelen en uitvoeren. Om zo hun serviceniveau succesvol te verbeteren en daarmee trouwe klanten te creëren.
Top