sluiten

Hoe duurzaam bent u?



Duurzaam ondernemen. Zaken doen met oog voor het welzijn van het eigen personeel en met aandacht voor het milieu en allerlei andere maatschappelijke belangen. Met oog voor people èn planet. Een loffelijk streven, maar voor veel ondernemers is het tot nu toe daarbij gebleven. Ze wíllen wel duurzaam aan de slag, maar niet ten koste van de winstgevendheid van hun onderneming. Terecht, meent lector Gerard Berendsen. Want zonder voldoende focus op de bedrijfseconomische belangen – zonder aandacht voor profit - komt er op den duur van ondernemen, laat staan van duurzaam ondernemen, niets terecht.
Zijn lectoraat heeft een methode ontwikkeld waarmee een bedrijf kan checken of het duurzaam is. En waarmee het zijn ambitie kan vertalen in een strategie. Menig onderneming wil dolgraag een duurzaam imago. Maar dan moet het bedrijf dat ook zíjn, want je beter voordoen dan je bent, is koren op de molen van de concurrent. Sterker nog, aan niet-duurzaam zijn kan een onderneming zelfs ten onder gaan.

Publicatie in HANblad (Hogeschool van Arnhemen Nijmegen)