Print pagina

Kwaliteit van marketing en sales - 59e themabijeenkomst TQC


Datum: 29 jan 2008 van 16:00 tot 20:30
Locatie: omgeving Hengelo, exacte locatie volgt na aanmelding

Reportage

In de praktijk zijn marketing en sales cruciaal voor het succes van uw organisatie. Het omzetten van kansen en verwachtingen in een transactie die naar ieders tevredenheid is, vraagt inzicht in klanten, uw eigen organisatie en de functionele en technische aspecten van uw producten en diensten. Zijn uw marketing en sales wel voldoende geëquipeerd voor hun taak? Dat is de centrale vraag in deze themabijeenkomst.
Zich verplaatsen in klanten is een kerncompetentie voor commerciële functies. Om de relatie te onderhouden en de verwachtingen van de klant in kaart te brengen. Daarnaast dient commercie de communicatie met de eigen organisatie goed te regelen. De wensen en verwachtingen van de klant moeten immers door ontwikkeling en productie worden waargemaakt. Commercie heeft dus ook een afstemmende en coördinerende taak.

Van commerciële medewerkers bestaat het karikatuur dat zij onafhankelijk, eigengereid en dol op hun vrijheid zijn. Uiteraard staan goede commerciële medewerkers stevig in hun schoenen. Anders kunnen zij hun taak niet vervullen. Zij moeten op korte termijn omzet genereren en tevens bijdragen aan de strategische besluitvorming van de organisatie. Die combinatie staat soms op gespannen voet. Door zijn jarenlange ervaring weet Martin ten Donkelaar deze taken bij elkaar te brengen. In zijn presentatie klinkt zijn passie voor marketing en sales door. Hij laat ons de vele facetten van succesvolle marketing en sales zien. Martin maakt de vertaalslag naar uw praktijk onder meer aan de hand van onderwerpen als leadmanagement en klantgerichtheid. Met een door hem ontwikkelde tool wijst hij op belangrijke aandachtsgebieden. Met als doel het versterken van de effectiviteit van de commerciële organisatie. Dat vindt plaats door het in kaart brengen van deze aandachtsgebieden en door hierop gericht te gaan sturen. Zij vormen de basis voor een managementsysteem. Met een praktijkcase geeft Martin ten Donkelaar u inzicht in de betekenis van dit systeem voor marketing en sales. Het belooft een interessante bijeenkomst te worden.

Martin ten Donkelaar
is directeur en oprichter van MtD Solutions. Met zijn jarenlange ervaring op het gebied van Sales en Marketing en ondersteunende software is hij de drijvende kracht achter dit bedrijf. Hij startte als controller bij verschillende bedrijven. Al op jonge leeftijd kreeg Martin ten Donkelaar de kans om aan verschillende automatiseringsprojecten deel te nemen, toen automatisering nog in de kinderschoenen stond. Hij werkte zo'n twintig jaar bij een beursgenoteerd bedrijf (Tefal & Rowenta), waarmee de basis werd gelegd voor een internationale carrière. Sales- en Marketing, logistieke en financiële systemen werden onder zijn leiding op Europees niveau geïntroduceerd en geïmplementeerd.
Ruim tien jaar geleden begon Martin met een bedrijf dat software introduceerde voor ondermeer relatiebeheer. Uitgangspunt was het garanderen van de gebruiksvriendelijkheid van de producten, die eenvoudig implementeerbaar moesten zijn. Dankzij contacten met toonaangevende deskundigen (Tom Siebel en Pat Sullivan), ontwikkelde Martin een eigenzinnige visie op relatiebeheer, marketing en sales. Dit kreeg enkele jaren geleden zijn beslag in MtD Solutions.

PROGRAMMA
16.00 uur       Ontvangst
16.15 uur       Opening en presentatie activiteiten TQC
16.30 uur       IF YOU CAN MEASURE, YOU CAN MANAGE
                         - Martin ten Donkelaar -
17.30 uur       versterking inwendige mens
18.15 uur       Vervolg programma
20.00 uur       Plenaire afsluiting gevolgd door een borrel
20.30 uur       Einde


Terug